Mediefolk:

Gjyri Helén Werp starter som kreativ leder i TINE etter sommerferien. Foto: TINE

Eks-redaktør skal utfordre etablerte sannheter om melkeproduker

Gjyri Helén Werp blir ny kreativ leder i TINE.

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Den tidligere KK-redaktøren er ansatt som ny kreativ leder i TINE, melder selskapet i en pressemelding.

Gjyri Helén Werp har lang fartstid i mediebransjen med blant annet 17-års ledererfaring som ansvarlig redaktør for magasiner og nettsteder i Aller Media og Egmont, sist som kk.no-redaktør, men hun har også vært leder for KK på papir, Kamille og Elle Interiør, for å nevne noen. Werp ble også kåret til årets redaktør i kategorien «årets nyskaper» av Oslo Redaktørforening.

– Å få mulighet til - i fellesskap med dyktige kollegaer - å bygge en av Norges desidert sterkeste, mest tradisjonsrike og spennende merkevarer inn i fremtiden, blir utrolig spennende. TINE har utallige produkter, tjenester og kanaler som for meg blir veldig inspirerende å utforske og utnytte kreativt og strategisk videre, sier Werp.

– Vi gleder oss til å få Gjyri med på laget. Vi har vært på jakt etter en person som kan bidra til å stake ut en modig retning for merkevaren TINE, utfordre etablerte sannheter, og få med folk på en ny giv slik at vi kommuniserer verdifullt og relevant til en mangfoldig målgruppe. Vi er trygge på at Gjyri er riktig person, sier direktør for markedsområdet TINE, Lise Kjær Kristoffersen.

Gjyri Helén Werp tiltrer stillingen 6. august.

Powered by Labrador CMS