A-magasinet søker AD

Søknadsfrist: 20. juni 2018

A-magasinet er Norges største avismagasin. Nå vil vi bli enda bedre og søker etter deg som både har hjerte for redaksjonell design, har journalistisk og visuell forståelse og kan skape magi med vår journalistikk for å utvikle A-magasinet på papir og digitalt.

A-magasinet ble lansert første gang i 1926 og er en institusjon i Avis-Norge. I 2013 utviklet vi et nytt konsept for å skille oss tydeligere fra konkurrentene. Designet er belønnet med merket for God design fra Norsk Designråd, og omleggingen har gitt oss en enda sterkere markedsposisjon. I 2015 ble vi nasjonale og vi vokser. Nå er vi klare for å utvikle oss videre - og trenger deg med på laget.

Kvalifikasjoner:

  • Du har jobbet med redaksjonell design – og har solid innsikt i hvordan man skaper gode leseropplevelser.
  • Du evner å kombinere redaksjonelle virkemidler og har erfaring med journalistisk plattform og redaksjonelle formater.
  • Vi leter etter deg med bred erfaring fra magasin- og avisbransjen, som liker å drive utvikling av både produkt og mennesker.
  • Vi stiller krav om journalistisk forståelse.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle A-magasinet på papir og digital.
  • Jobbe tett med redaksjonen under utvikling av saker, gjennomføre og løfte sluttproduktene samt jobbe tett mot kommersiell side.
  • Cover- og sideproduksjon ligger i arbeidsinstruksen.

Personlige egenskaper:

  • Du liker å jobbe i team og gjøre andre gode.
  • Du har stor arbeidskapasitet, trives med å holde deg oppdatert innenfor fagfeltet og synes det er spennende å skape nye fortellerteknikker.
  • Du kan utvikle og formidle ideer og konsepter - og lage prisvinnende sider!
  • Du skal jobbe på tvers og samarbeide i det daglige med featureredaksjonen og magasindesken, samt ha tett dialog med Aftenpostens overordnede kreative leder og visuell avdeling.

Er dette jobben for deg?

Ta kontakt med Lillian Vambheim, redaktør i A-magasinet, 91600412.

Leder i redaksjonsklubben, Gunnar Kagge, kan også kontaktes, 91793962.

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 20. juni 2018

Firma: Aftenposten

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.