Stillingsannonse:

Aftenposten søker allsidige reportere til ny redaksjonell satsing

Søknadsfrist: 30. juni

Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vil du være med å utvikle journalistikken i et av landets fremste mediehus?
Liker du å sette deg inn i nye områder?
Motiveres du av resultater og trives du med å jobbe med tydelige mål?

Da kan du være personen vi ser etter til to nye prosjektstillinger i Aftenpostens redaksjon. Engasjementet strekker seg over 12 måneder.

Vi jobber hver dag med å utvikle digital kvalitetsjournalistikk som gir abonnentene våre innsikt og kunnskap - og som det er høy betalingsvilje for. Og brukerne våre gir oss tydelige svar: Vi har de siste årene opplevd kraftig vekst og har i dag mer enn 110.000 rene digitale abonnenter. Vi vil fortsatt bli mange flere og girer nå derfor opp satsingen ved å etablere en egen gruppe som får i oppdrag å utvikle nye innholdsstolper.

Som reporter vil du sammen med en makker ha ansvaret for å skrive og publisere de sakene vi i fellesskap blir enige om å prioritere. Aftenposten har hatt stor suksess med vår satsing på karriere-innhold, og vi vil nå teste nye stoffområder fortløpende. Vi tror det er stort potensiale i flere områder som er tett på folks liv og som gir brukerne våre konkret nytte. Innholdet skal holde høy journalistisk kvalitet og vi må tro det finnes betalingsvilje for innholdet hos brukerne. Som reporter vil du jobbe tverrfaglig og svært tett med ressurser innen analyse, distribusjon, markedsføring og produkt.

Du vil formelt høre til redaksjonell utvikling hvor du blir en del av et lite, men svært kompetent team. Du vil også jobbe tett med resten av Aftenposten-redaksjonen og brukermarked, avdelingen som har det kommersielle ansvaret for å rekruttere, engasjere og beholde nye abonnenter.

Arbeidsoppgaver:

  • Med utgangspunkt i identifiserte brukerbehov initiere, utvikle og produsere innhold for publisering på Aftenposten.no
  • Bidra med konkrete ideer til temaer og saker som kan gjøre at vi når våre vekstmål.
  • Sammen med resten av teamet ta ansvar for hvordan vi kan nå ut med journalistikken til flest mulig i de riktige målgruppene.
  • Holde deg fortløpende oppdatert på hvordan innholdet presterer, og ta ansvar for nødvendige justeringer og grep.

Kvalifikasjoner og egenskaper vi ser etter:

  • Motivasjon! Ønske om å bidra i utviklingen av Aftenposten og fremtidens digitale journalistikk. Du trigges av tydelige resultatmål.
  • Du er språklig trygg og har noe erfaring som skrivende reporter.
  • Allsidighet og fleksibilitet; du må være nysgjerrig og interessert i samfunnet rundt deg, like å sette deg inn i nye områder og være komfortabel med at arbeidsoppgavene vil endre seg.
  • Kreativitet og ideer som utfordrer det vante og etablerte. Du er åpen for å eksperimentere med nye metoder.
  • Du har gode samarbeidsevner, er omgjengelig og trives med å jobbe i team.
  • Du har kommersiell forståelse og evner å se hvordan ulikt innhold har ulikt potensial hos brukerne våre.
  • Høyere utdanning, gjerne også fra et annet fagområde enn journalistikk.

Vi tilbyr:

  • En helt sentral rolle i utviklingen av et av landets mest fremoverlente og ambisiøse mediehus.
  • Store utviklingsmuligheter, tett oppfølging og muligheten til å jobbe med alle miljøer i Aftenposten.
  • Meget godt miljø i en liten og hyggelig avdeling. Du blir også en del av et sterkt Schibsted-fellesskap i Norges største mediekonsern.
  • Konkurransedyktige vilkår, en rekke ansattgoder og gode muligheter for karriereutvikling.

For spørsmål om stillingen, ta kontakt med utviklingsredaktør Eirik H. Winsnes på ehw@ap.no eller 92081697.

SØK STILLINGEN HER

Firma: Aftenposten

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Powered by Labrador CMS