Stillingsannonse:

Aftenposten søker kulturredaktør

Søknadsfrist: 3. mai

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Kulturjournalistikken er viktig for Aftenposten og våre lesere. Vi har en stor kulturavdeling, en rekke profilerte kommentatorer, og vi prioriterer kulturanmeldelser høyt.

Vår nyhetsjournalistikk på kulturfeltet skal avsløre, forklare og analysere.
Vi skal være markant til stede i verdi- og kulturdebatten. Denne våren har vi lansert en lørdagsavis med stor vekt på kultur.

Den digitale journalistikken er i sterk utvikling, og vi satser på nye kanaler som lyd og arrangementer.

Vi ser etter en kulturredaktør som kan lede arbeidet med å utvikle disse posisjonene både i form og innhold:

Vi ser etter en journalistisk leder med evne til både å jobbe praktisk, og til å lede våre medarbeidere.

  • Du må ha en tydelig visjon for hva Aftenpostens kulturjournalistikk skal være, og en god evne til å kommunisere dine ideer.
  • Vi ser etter en journalistisk leder med evne til både å jobbe praktisk, og til å lede våre medarbeidere.
  • Det er strategisk viktig for Aftenposten å lykkes med å nå yngre målgrupper via digitale plattformer. Evnen til å jobbe systematisk med å få våre digitale abonnenter til å bruke og sette pris på kulturjournalistikken er en nøkkeloppgave for å sikre dette stoffområdet i fremtiden.
  • Vi ser etter en redaktør som evner å sette dagsorden i kultur- og verdidebattene.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Nyhetsredaktør Tone Tveøy Strøm-Gundersen, sjefredaktør Espen Egil Hansen, HR-leder Wenche Johnsen eller klubbleder Gunnar Kagge. Telefon 23106600.

SØK STILLINGEN HER

Firma: Aftenposten

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Powered by Labrador CMS