Stillingsannonse:

Aftenposten søker redaksjonell utvikler

Søknadsfrist: 14. desember

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

VI SØKER REPORTERE SOM BRENNER FOR OSLO-JOURNALISTIKK

Oslo og Aftenposten kjenner hverandre godt. Nå skal vi bli enda bedre kjent.
Oslo er ikke bare hovedstaden i Norge, det er også byen nesten en million mennesker kaller hjembyen sin. Vi har alltid tatt Oslo på alvor, men nå går vi et steg lenger. Nå gjør vi det enklere å følge nyheter om Oslo. Hva betyr det for oss som bor her, at Oslo er en delt by? Hvorfor bygges det konstant i mitt nabolag? Hvor finner jeg den beste takeawayen i min bydel?

Våre lesere stoler på at Aftenposten gir en innsiktsfull og engasjerende dekning av det viktigste som skjer der de bor, i landet for øvrig og i verden. Det betyr blant annet den beste journalistikken fra Oslo. Nå ser vi etter nye medarbeidere som kan være med på å styrke vår posisjon i hovedstaden ytterligere.

Aftenposten satser på faktaorientert og analyserende journalistikk,
formidlet gjennom effektive og engasjerende fortellerteknikker i alle våre kanaler:
nett, papiravis, magasiner, podkaster og scene.

Vi er blant mediehusene i Europa som har lykkes best med å skape en journalistikk som våre lesere støtter opp om og betaler for. Gjennom tett samarbeid i Schibsted er vi del av landets ledende publisistiske miljø. Vi legger særlig vekt på å utvikle fremtidsrettede produkter for brukerne våre.

Som journalist i Aftenposten møter du lesere som er kritiske, støttende og engasjerte. Du får noen av Norges mest kompetente journalister som kolleger i et arbeidsmiljø preget av arbeidsglede og store ambisjoner på vegne av journalistikken.

Våre nye kolleger har ideer, kunnskap og vilje til å løfte oss!

Aftenposten trenger medarbeidere med forskjellige erfaringer og ulik bakgrunn.

Aftenposten søker redaksjonell utvikler

Vi leter etter en kreativ utvikler som kan bli en sentral del av vår redaksjon.

Du skal inngå i Aftenpostens team av redaksjonelle utviklere. Hovedansvaret ditt er å utvikle vår datajournalistikk om hovedstaden.

Dette er kanskje en stilling som ikke er på radaren hos utviklere flest. Det er synd, for vi som jobber her, er sikre på at det ikke kan finnes et bedre sted å jobbe med koder enn i Aftenpostens redaksjon. Her blir du del av et team med fire dyktige og omgjengelige personer. De er forsøkt beskrevet på mange ulike måter:
kreative utviklere, designere, front-end-utviklere, nyhetsutviklere, multimediadesignere, multimediajournalister, interaktive designere, webutviklere, digitale historiefortellere og tryllekunstnere.

Tittelen er egentlig ikke så viktig. Hos oss får du:

  • brukt kompetansen din på saker som betyr noe
  • vist frem arbeidet ditt til titusener hver dag
  • rom til å eksperimentere og frihet til å videreutvikle deg
  • konkurransedyktig lønn

Teamet er sentralt for Aftenpostens digitale publisering. Vi jobber ikke direkte med rammeverket og publiseringssystemet, men bidrar på alle de største sakene og utvikler alt fra digital presentasjon til nye digitale verktøy og datadrevet journalistikk. Hvis du har ideer til egne saker, er det gode muligheter til å få realisert dem. Du er omgitt av landets ledende journalister og historiefortellere.
De kan bidra og hjelpe deg.

Vi ønsker ikke å legge begrensninger på hvem som kan søke på stillingen,
ved å beskrive for mange tekniske krav. Stillingen kan passe for både designere med sans for koding og historiefortelling, og for webutviklere som vil få mer ut av kodekompetansen. Du bør likevel ha bred kompetanse innen moderne webutvikling (HTML, CSS, JS og JS-biblioteker), og det er en bonus om du behersker visuell konseptutvikling, videoredigering eller god design.

Stillingen hører hjemme i et variert miljø i visuell avdeling sammen med videojournalister og fotografer.

Aftenposten er opptatt av mangfold blant sine ansatte, og det er en fordel med flerkulturell kompetanse.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Aftenposten

Hundretusener av nordmenn stoler hver dag på at Aftenposten gir dem en smart, engasjert og innsiktsfull dekning av det vesentligste som skjer i Norge og verden.

Vår ambisjon er å være Norges beste og viktigste digitale nyhetsformidler. For å lykkes med det må vi være best på journalistikk, teknologi og kommersialisering. Vi er godt på vei: Aftenposten har på kort tid gått fra å være Norges største papiravis til å bli en av landets mest fremoverlente teknologibedrifter med rekordvekst i antall digitale abonnenter. Ambisjonene for fremtiden er store.

Aftenposten er en del av Schibsted, Norges største mediekonsern.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS