Stillingsannonse:
Agilia søker markeds- og kommunikasjonskonsulent
Søknadsfrist: Snarest
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Agilia er ett nytt varemerke for et selskap som er i endring fra å være intern leverandør til en kunde til å være konkurranseutsatt. Selskapet skal gjøres kjent for målgrupper og posisjoneres som foretrukket leverandør på definert tjenestespekter. Agilia har også behov for å styrke arbeidet med den interne kommunikasjonen samt utvikle og forsterke verdier og kultur.
Utarbeide markeds- og kommunikasjonsstrategi for selskapet (ene) sammen med Salg og markedssjef og operasjonalisere disse gjennom utarbeidelse av handlingsplaner og gjennomføring av disse. Merkevaren er ny og selskapet er i en transfomasjonsprosess fra intern eneleverandør av renholdstjenester til NSB/Vy til å være konkurranseutsatt og må konkurrere om å rekruttere og beholde kunder på kommersielle vilkår. Det kan derfor være behov for å justere stillingens innhold i fremtiden i samsvar med selskapet utvikling og behov.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for ekstern og intern kommunikasjon
- Redaktøransvar for Agilia app (intern) samt nettsted (agilia.no)
- Bidra til kulturbygging og forsterkning av verdigrunnlag gjennom relevante aktiviteter og publisering
- Ansvarlig for all markedsføring i alle kanaler, herunder også all annonsering i alle kanaler
- Måle og evaluere effekt av markedsføringstiltak med fortløpende rapportering
- Ansvarlig for utvikling av merkevaren/logo og bruken av denne
- Utarbeide strategi og handlings-/publiseringsplaner for marked og kommunikasjon samt gjennomføring
- Utvikle og oppdatere nettside
- Utarbeide faglig relaterte artikler for publisering på nettside, LinkedIn, sosiale medier
- Utarbeide pressemeldinger
- Utarbeide artikler til relevante fagblader
- Utarbeide brev/informasjonsskriv til kunder, leverandører, og andre kontakter
- Fotografering og videoproduksjon til bruk i internt og eksternt markedsmateriell.
- Bistå i anbudsprosesser med utarbeidelse av tilbudsdokumenter og ellers i slag- og markedsavdelingen ved behov
Kvalifikasjoner
- 3-5 års erfaring som tekstforfatter eller journalist og/eller med markedsprosesser som beskrevet over
- Komfortabel bak kamera.
- Erfaring med markedsføring og publisering i sosiale medier.
- Erfaring med publisering i Wordpress
- Kjennskap til digitale verktøy for redigering, publisering og optimalisering av innhold
- Formell utdannelse i markedsføring og merkevarebygging
- Kompetanse/erfaring i moderne internkommunikasjon og kulturbygging (kognitiv påvirkning/gruppeprosesser/organisasjonspsykologi)
- Høyskole/universitetsutdannelse tilsvarende bachelor. Erfaring kan kompensere,
- Meget god skriftlig fremstillingsevne
- God formidlingsevne og kommunikasjonsferdigheter
Personlige egenskaper
- Kreativ og initiativrik
- Evne til å jobbe strukturert og planmessig
- Selvgående
- Trives særdeles godt med tekst og kommunikasjonsarbeid
- Kommersiell interesse og forståelse
Vi tilbyr
- Spennende selskap i endring og utvikling
- Uformelt arbeidsmiljø med påvirkningsmuligheter
- Konkurransedyktige betingelser