Amedia søker journalist med interesse for redaksjonell analyse

Søknadsfrist: 16. september 2018

Er du interessert i å dykke ned i tall og data, og har samtidig et brennende hjerte for lokaljournalistikk? Da kan dette være jobben for deg.

Siden 2016 har avdelingen for innholdsutvikling utviklet en rekke metoder for å hjelpe Amedias 64 aviser med å ta gode redaksjonelle beslutninger. Vi har verktøy for å vurdere om avisen bør satse på å nå nye målgrupper, om man bør styrke innsatsen i enkelte geografier, eller om det er stoffområder avisen kan dekke annerledes.

Amedias redaktører og journalister er ekstremt kunnskapstørste. Nå søker vi etter en innholdsutvikler som kan dykke ned i tallene og komme tilbake med gode råd til avisene.

Vi søker deg som:

  • Har over gjennomsnittet stor interesse og forståelse for tall og analyse.
  • Har relevant journalistisk erfaring, og ser forskjell på en klikkvinklet sak og en sak som genuint berører leseren.
  • Erfaring med ledelse, for eksempel fra mellomledernivå, er en fordel, men ikke et krav.
  • Du må ikke kjenne alle triksene i Excel, men det er en fordel om du har lett for å lære deg nye verktøy raskt.

Har du for eksempel vist deg å være en dyktig og effektiv frontsjef, kan dette være en mulighet for deg.

Interessert eller nysgjerrig?

Send søknad med CV til direktør for Innholdsutvikling, Jostein Larsen Østring, på [email protected].

Merk e-posten med Søknad, stilling som innholdsutvikler, i emnefeltet.

Søknadsfrist: 16. september 2018

Innholdsutvikling er Amedias sentrale enhet for redaksjonell utvikling, og jobber tett på Amedias 64 redaksjoner.

Vi lager analyser og utvikler redaksjonelle strategier, driver organisasjonsutvikling, sprer kunnskap og skaper samlingspunkter på tvers av redaksjonene. Innholdsutvikling består av ni årsverk med sterk kompetanse på redaksjonell ledelse, dataanalyse, kvalitativ analyse, datajournalistikk og levende bilder.

Avdelingen har også vunnet flere internasjonale priser for sitt arbeid de siste årene.

Firma: Amedia

Amedia er landets største utgiver av lokale medier og omsatte i 2017 for 3,5 milliarder kroner. Konsernets 63 lokalaviser og Nettavisen når til sammen rundt 1,9 millioner daglige lesere. Amedia driver i tillegg omfattende trykkerivirksomhet i Norge og Russland.

Kjernen i Amedias strategi er å ta en ledende digital posisjon i det norske mediemarkedet. Konsernet har siden høsten 2015 opplevd vekst i antall abonnenter, og har i 2018 510.000 betalende abonnenter.