Brand Studio søker innholdsprodusent / prosjektleder

Søknadsfrist: 14. september 2018

Vi opplever en kraftig vekst og etterspørsel og avdelingen har i dag 19 ansatte som består av innholdsprodusenter/prosjektledere, produktutviklere og kommersielle rådgivere. Sammen har vi lang erfaring både fra redaksjonell og kommersiell side i Schibsted. Det gjør avdelingen til et godt sted for faglig utvikling. I tillegg til Oslo har vi lokale avdelinger i Bergen og Stavanger.

Som en del av vår offensive satsing på innholdsmarkedsføring søker Brand Studio en ny innholdsprodusent/prosjektleder med på laget.

Inntektene våre bidrar til å sikre fremtiden for frie, uavhengige og gode redaksjonelle miljøer.

Innholdsmarkedsføringen i våre mediehus er tydelig merket som reklame og må ikke forveksles med uavhengig journalistikk. Samtidig ønsker vi at innholdet vi produserer følger mediehusenes språk- og virkemiddelbruk og er av god kvalitet.

Du må ha en god penn og være flink til å finne interessante vinkler. Minst like viktig er evnen til å håndtere oppdragsgivere profesjonelt og konstruktivt.

Som innholdsprodusent/prosjektleder vil du få en fast portefølje av kunder, delta i kundemøter, produsere innhold og være med på å evaluere kampanjer sammen med kunden. Innholdsprodusenten vil være med på å lage native-løsninger på tvers i hele Schibsted.

Vi ser for oss at vår nye kollega kan huke av de fleste punktene på listen under:

  • God fremstillingsevne – både skriftlig, muntlig og visuelt
  • Kjennskap til innholdsmarkedsføring/content marketing
  • Kreativitet, innsatsvilje og høy arbeidskapasitet
  • Selvgående, strukturert og driftig
  • Solide kommunikasjonsegenskaper
  • Evnen til å lede workshops og kreative prosesser på en god og strukturert måte
  • Kunnskap om hvordan evaluere prosjekter og eget arbeid
  • God kjennskap til Vær Varsom Plakaten og god etisk vurderingsevne
  • Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner.
  • Redaksjonell erfaring fra relevante mediehus er en klar fordel
  • God kunnskap og innsikt i økonomi og næringslivsstoff er en fordel da vi ønsker å styrke vårt team som jobber med E24s kunder.
  • Videokompetanse er en fordel da vi aktivt ønsker å utvide vårt videoteam.

Selv om Brand Studio vokser fort, er vi fortsatt få personer som deler på ansvar og oppgaver. Derfor er det viktig for oss at kandidaten vi ansetter kan fylle flere roller og bidra i forskjellige sammenhenger.

Denne stillingen gir deg mulighet til å komme tett på medienes kommersielle, teknologiske og etiske utfordringer.

Interessenter må kunne dokumentere sine innholdsferdigheter med gode eksempler på tidligere arbeider og sin erfaring med referanser. Arbeidssted er Oslo.

Kontakt innholdssjef Anders Ruud for spørsmål om stillingen,

på mobil 971 18 514 eller e-post [email protected]

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 14. september 2018

Firma: Brand Studio

Brand Studio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring på Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen, Adresseavisen og E24.