Er du Norges (nest)råeste viralreporter?

Søknadsfrist: 21. mai 2018

Vår flinke reporter med ansvar for viralsaker på TV2.no skal ut i fødselspermisjon, og vi leter etter hennes vikar. Vi søker deg som har et brennende ønske om å fortelle de gode historiene som finnes der ute – fra Norge spesielt og verden generelt. Du må brenne for sakene som kan gi et lite lysglimt i nyhetshverdagen, sakene som engasjerer leserne og sakene som er så utrolige at det rett og slett må fortelles om. Jobben er å bidra til mangfoldet av saker på TV2.no, og å gjøre disse sakene relevante for norske lesere. Stillingen er i Oslo og inngår i underholdningsredaksjonen på TV2.no. Reising og ulempevakter må påregnes. Du må ha teft for den gode tittelen og den spisse ingressen som sørger for at saken engasjerer. Erfaring fra store nyhetsredaksjoner er en fordel, og du behersker selvsagt hvordan denne saken skal deles i sosiale medier for å nå flest mulig lesere. Tiltredelse snarest.

Arbeidsoppgaver

  • Du har stort konkurranseinnstinkt
  • Du har god presseetisk forståelse
  • Du har jobbet på digitale plattformer
  • Du har erfaring med å jobbe i og med sosiale medier
  • Du har bred nyhetsinteresse (nyheter, sport og underholdning)
  • Du er strukturert og har stor arbeidskapasitet
  • Du har et tabloid nyhetshode – og godt språk

Andre opplysninger

  • Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes

Kontaktinfo:

Derek Bjølgerud

Redaksjonsjef digitalt(+47) 97125078

[email protected]

Henrikke Helland

NJ klubb 2s leder

(+47) 91136639

[email protected]

Søk på stillingen her: www.webcruiter.no

Søknadsfrist: 21. mai 2018

Firma: TV 2-Mediehuset

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og et av landets sterkeste merkevarer. Kanalen er en del av mediehuset TV 2, der virksomheten omfatter både lineær TV og strømme-TV, samt internett før øvrig på en rekke plattformer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole. Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.