Stillingsannonse:

Kreftforeningen søker journalist/ kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 06. november

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vi søker etter en dyktig og engasjert journalist/ kommunikasjonsrådgiver som skal skape dagsaktuelt innhold og sørge for at Kreftforeningen treffer bredt og godt med våre budskap.

Du vil få ansvaret for Kreftforeningens mediedesk – hjertet i vårt presse- og synlighetsarbeid. Her skal du analysere og følge opp det daglige mediebildet, håndtere pressehenvendelser og skrive tekster i ulike sjangre. Å researche og teste ut nye kanaler for synlighet vil være en sentral oppgave. I det daglige vil du samarbeide med kolleger på tvers av våre avdelinger og fagområder,

og fungere som rådgiver for ledelsen. Du vil få stor frihet, mye ansvar og spennende arbeidsdager i et svært godt arbeidsmiljø.

Vi er på jakt etter deg med erfaring fra dagspresse, som er vant til høyt tempo og har evnen til å sette seg raskt inn i nye saker. Du må ha en god penn og et strategisk hode, med kreative ideer om hvor og hvordan vi best løfter kreftsaken og skaper engasjement i befolkningen.

Oppgaver:

  • Lage tekst- og innhold – fra nyhetsartikler og featurereportasjer til debattinnlegg og blogger
  • Fotografere og lage videoer til sosiale medier
  • Distribuere innhold i egne og eksterne kanaler – både redaksjonelt og content
  • Initiere og utvikle saker til mediene
  • Medieovervåkning og -analyse
  • Medieberedskap – håndtere pressehenvendelser
  • Jobbe strategisk med å synliggjøre Kreftforeningens prioriterte områder og løfte våre politiske saker
  • Kommunikasjonsrådgiving, medietrening og arbeid med uttalelser for Kreftforeningens ledelse
  • Følge opp presse- og kommunikasjonsarbeidet ved Kreftforeningens åtte distriktskontor

Kompetanse:

  • Høyere utdanning innen journalistikk og/eller kommunikasjon (særlig relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet)
  • Svært god penn
  • Bred erfaring med pressearbeid og spissing av budskap
  • Høy digital kompetanse og bred erfaring med sosiale medier og nye medier

Egenskaper:

  • Du er initiativrik, fleksibel og samarbeider godt
  • Du setter deg raskt inn i nye temaer, kan håndtere flere saker samtidig og liker travle arbeidsdager
  • Du er samfunnsorientert og evner å se dagsaktuelle muligheter
  • Du er løsningsorientert og har stor gjennomføringsevne

Personlig egnethet vektlegges.

Arbeid ettermiddag/kveld og noe reisevirksomhet må påregnes.

Vi tilbyr lønn etter avtale, pensjonsordning i Statens pensjonskasse og fleksibel arbeidstidsordning. Vårt arbeidsmiljø skal preges av mangfold og høy kompetanse.

Kreftforeningen har tobakksfri arbeidstid, og vi forutsetter at arbeidstaker er snus- og røykfri i arbeidstiden.

Spørsmål om stillingen kan rettes til

  • Informasjons- og pressesjef Cathrine Eide på telefon 95 45 02 32 eller sentralbord 21 49 49 21.

I tråd med personopplysningsloven ber vi om at alle søknader registreres via vårt rekrutteringssystem samt at det ikke deles sensitive personopplysninger i søknaden. Søknader pr. post eller e-post vil ikke bli vurdert eller besvart.

Søknad sendes gjennom vårt elektroniske rekrutteringssystem som du finner på www.kreftforeningen.no/stillinger.

Søknadsfrist: 6. november 2020
Stillingen er tilknyttet vårt hovedkontor i Oslo.

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Kreftforeningen

Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge, med 113 500 medlemmer, 25 000 frivillige og 182 medarbeidere. Vårt formål er å arbeide for å forebygge og bekjempe kreft samt bedre livskvaliteten for pasienter og pårørende. Inntektene våre får vi fra testamenter, gaver, medlemskontingenter og tippemidler.
Vi har hovedkontor i Oslo og distriktskontorer i åtte byer.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS