Stillingsannonse:

Luftambulansetjenesten HF søker kommunikasjonsrådgiver

Søknadsfrist: 22. oktober

Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Vår kommunikasjonsrådgiver ønsker seg nye utfordringer og vi søker derfor hans etterfølger.

Tiltredelse snarest. Søkere må ha god kjennskap til helsevesenet og bør kjenne til luftambulansetjenesten i Norge. Personlig egnethet hos stillingsinnehaver er særdeles viktig.

Arbeidsoppgaver

  • Implementere og videreutvikle selskapets kommunikasjonsstrategi.
  • Bidra til at kommunikasjon og informasjon innarbeides som en naturlig del av hverdagen i selskapet.
  • Etablere og vedlikeholde et nært samarbeid med kommunikasjonsansvarlige i de regionale helseforetak i hverdagen og under kriser.
  • Vedlikeholde og videreutvikle selskapets nettløsning.
  • Utarbeide årlige kommunikasjonsplaner.
  • Skrive publikasjoner og pressemeldinger på vegne av selskapet.
  • Følge utviklingen innen eget fagområde.
  • Saksbehandling innen sitt erfarings- og kunnskapsområde.
  • Kommunikasjonsrådgiveren må påregne å delta i prosjektarbeid.
  • Øvrige oppgaver kan bli pålagt/avtalt med administrerende direktør.

Kvalifikasjoner

  • Vi ønsker en kommunikasjonsrådgiver med erfaring fra TV, radio eller skrevne medier. En kombinasjon av flere er en fordel. Kjennskap til luftambulansetjenesten og helsetjenesten i Norge vil bli tillagt vekt.
  • Vår kommunikasjonsrådgiver må være beredt til å arbeide med flere fagfelt enn kommunikasjon og informasjon. Bred jobbpraksis og formell utdanning er derfor en fordel.
  • Høyere relevant utdanning, gjerne innen kommunikasjonsfag eller journalistikk.
  • Minst tre års erfaring med kommunikasjonsarbeid.
  • Arbeide strategisk og operativt med kommunikasjon.
  • Journalistisk erfaring, gjerne fra helse- eller nyhetsjournalistikk.
  • Relevant erfaring med nett og sosiale medier.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Gode datakunnskaper.

Personlige egenskaper

  • Personlige egenskaper som gode samarbeidsevner, fleksibilitet, arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig og systematisk er nødvendige og vil bli vektlagt. Vi ønsker personer som med entusiasme og engasjement kan bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Luftambulansetjenesten HF har som mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Kvinner oppfordres til å søke.

Vi tilbyr

  • Et tverrfaglig arbeidsmiljø preget av høy kompetanse og hyggelige kollegaer.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode muligheter for kurs og faglig oppdatering.
  • Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i KLP.
  • Konkurransedyktig lønn i spennet rådgiver/seniorrådgiver.
  • Tilsetting som kommunikasjonsrådgiver med kontorsted Bodø.

Spørsmål om stillingen kontakt:

  • Kommunikasjonsrådgiver Knut Hårvik på tlf: 913 63 044
  • Daglig Leder Øyvind Juell på tlf: 926 53 078

SØK STILLINGEN HER:

Firma: Luftambulansetjenesten HF

Luftambulansetjenesten HF har ansvaret for den operative delen av luftambulansetjenesten i Norge. Tjenesten har ni ambulansefly og 14 ambulansehelikoptre på baser fra Kirkenes til Arendal. Foretakets primære og prioriterte oppgave er å tilby befolkningen luftambulansetjenester og medisinske tjenester hele døgnet. Luftambulansetjenesten HF er eid av de regionale helseforetakene. Foretakets hovedkontor ligger i Bodø og har i dag 28 ansatte i Bodø, Trondheim og Tromsø. Forventet omsetning i 2020 er på ca. 1,2 mrd NOK.

Bygg inn artikkelen

Kopier og lim inn HTML-koden under på en side der du vil vise denne artikkelen.

Lukk

Powered by Labrador CMS