Sosiale medier-journalist

Søknadsfrist: 17. juni 2018

Dagens Næringsliv søker journalist med sosiale medier-kompetanse

Får du kick av å legge smarte publiseringsplaner? Er du kjempegod på vinklinger? Vil du hjelpe Årets Avis med å nå ut enda bredere med god gravejournalistikk, engasjerende reportasjer og skarpe nyheter fra næringslivet?

DNs avdeling for leserengasjement har ansvar for at våre lesere og abonnenter i digitale kanaler får det best mulige tilbudet. Vi er en redaksjonell avdeling som jobber med innholdsstrategi, redaksjonell innsikt og leserdialog i alle digitale kanaler.

Nå skal vi styrke avdelingen med en deskjournalist med sosiale medier-kompetanse i fast stilling.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaren nettjournalist som er god på vinklinger og innsalg. Bakgrunn fra frontredigering/digital desk er en fordel.
  • God presseetisk vurderingsevne.
  • Har erfaring med dialog, innholdsproduksjon og publisering for sosiale medier.
  • Du er en god coach som er flink til å dele din kompetanse.
  • Lærer raskt, er eksperimentvillig og har lyst til å finne ut mer om hva som engasjerer DNs publikum.
  • Godt språk og kunnskap om historiefortelling i tekst, foto og video. Du vet hvordan søkemotorer fungerer og hvordan du justerer saker for å bli funnet igjen.
  • Kunnskap om redaksjonell innholdsanalyse og innsiktsbasert innholdsutvikling

Du vil få en sentral rolle i å videreutvikle DNs sosiale medier-strategi. Du har gründer-ånd og ser det å være med på etableringen av en ny avdeling som en mulighet til å finne nye måter å nå ut med journalistikk på.

Spørsmål kan rettes til:

Ingeborg Volan, Redaktør Leserutvikling, 97095754, [email protected]

Søk på stillingen her

Søknadsfrist: 17. juni 2018

Firma: Dagens Næringsliv

Dagens Næringsliv er et selskap i konsernet NHST Media Group. Dagens Næringsliv er Norges ledende næringslivsavis. Hver uke leser over en million mennesker Dagens Næringsliv på nett, mobil, nettbrett og papir.