TV2.no søker vaktsjef (fast)

Søknadsfrist: 26. august 2018

Trives du midt i hjertet av en pulserende nyhetsdesk?

TV2.no søker en vaktsjef. Du har ansvaret for digital publisering i TV 2. Du vurderer hva som skal på fronten av TV2.no, hvordan sakene skal prioriteres og hva som skal ut i sosiale medier.

Som vaktsjef kusker du alle redaksjoner som leverer digitalt. Det kan være nyheter, sport, underholdning, vær, mat, bil, osv. Tekst og video. Det betyr at du bør ha bred kunnskap og god forståelse av hva som skal ligge på en nyhetsdrevet forside.

Vi ser etter noen med stor arbeidskapasitet og som trives når det koker på desken. Du må være tabloid, men samtidig trygg på presseetikken.

På kveld og i helg er du også reportasjesjef for kveldsreporterne på nett. Ledererfaring er en fordel.

Vaktsjefene går i turnus med regelmessige dag-, kvelds- og helgevakter. De går i faste par med en frontredigerer.

Viktige egenskaper:

  • Du har stort konkurranseinnstinkt
  • Du har god presseetisk forståelse
  • Du har jobbet på digitale plattformer
  • Du har bred nyhetsinteresse (nyheter, sport og underholdning)
  • Du er en god pedagog og kan gi konstruktive tilbakemeldinger
  • Du er strukturert og har stor arbeidskapasitet
  • Du har et tabloid nyhetshode – og godt språk
  • Du er interessert i hva leserne/seerne våre er opptatt av – og opptatt av innsikt

Stillingen er i Oslo. Vi oppfordrer kvinner til å søke.

Kontaktinfo:

Derek Bjølgerud, Redaksjonsjef digitalt, 97125078, [email protected]

Søk på stillingen her: www.webcruiter.no

Søknadsfrist: 26.august 2018

Firma: TV 2 AS

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal og en av landets sterkeste merkevarer. TV 2 er en del av mediehuset TV 2, og virksomheten omfatter både tv, internett, mobil samt nye interaktive plattformer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.